آخرین تحولات لبنان

مجموعه هفت جلدی کتاب‌های «تَن‌تَن» متعلق به گنجینه موزه کتابخانه اختصاصی کاخ نیاوران به مناسبت روز جهانی کودک به نمایش گذاشته شد.

نمایش کتاب‌های «تَن‌تَن» در کاخ نیاوران

روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران اعلام کرد: مجموعه داستان‌های «تَن‌تَن و میلو» ۲۴ جلد است و تنها ۷ جلد آن که متعلق به فرزندان محمدرضا پهلوی بوده است و در مخزن کتابخانه اختصاصی موجود بوده، همزمان با روز جهانی کودک به نمایش عموم در آمد.  

مجموعه داستان‌های ماجراهای تَن‌تَن یک مجموعه ۲۴‌ گانه از آلبوم‌های کامیکس فرانسوی ـ بلژیکی ساخته شده توسط کارتونیست بلژیکی به نام «ژُرژ پروسپه رِمی» با نام مستعار «هرژه»، است.

۱۲ داستان برتر او شامل تن‌تن در شوروی، تن‌تن در کنگو، تن‌تن در آمریکا، سیگارهای فرعون، گل آبی، گوش شکسته، جزیره سیاه، عصای سلطنتی، خرچنگ پنجه‌طلایی، ستاره اسرارآمیز، راز اسب شاخ‌دار، گنج راکام سرخ‌پوش است.

هرژه ژرژ پروسپر رمی، ملقب به هِرژه در بیست‌ودوم مه ۱۹۰۷، در بروکسل بلژیک به دنیا آمد. او را بیش از هر چیز، به خاطر مجموعۀ مصور ماجراهای تن‌تن می‌شناسند. هرژه با آنکه هیچ‌گاه در زندگی خود به شکل رسمی آموزش هنر ندید، اما بعد از آنکه مدرسه را ترک کرد، در آغاز به کار گرافیک مشغول شد و بعد از خلق شخصیت تن‌تن، تا هنگام مرگش در سال ۱۹۸۳، به کار روی مجموعۀ تن‌تن ادامه داد.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ در موزه کتابخانه اختصاصی نیاوران پذیرای بازدیدکنندگان است.

کاخ نیاوران در تهران، میدان شهید باهنر واقع شده است. ساعت بازدید از این مجموعه تاریخی از ۹ صبح تا ۱۷ است و بلیت ورود به کاخ نیاوران تا ساعت ۱۶ فروخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.